صامتانه

22. جا ماندم اما به راه افتادم

یاحق


گاهی هم می شود بعد از آخرین امتحانت در اتوبوس نشسته باشی، خسته، و خیره به جاده همیشگی . . .

اتوبوس می ایستد و عده ای سوار و عده ای دیگر هم پیاده میشوند . . .

هر یک برای رسیدن به مقصدشان . . .

ایستگاه به ایستگاه . . .

دوباره ایستگاه جدید میرسد و اتوبوس می ایستد . . .

در این بین نگاهت از بین شلوغی سُر میخورد روی کودکان پشت درب اتوبوس، 

کودکانی که میخورد دبستانی باشند و از لباس هایشان معلوم است مدرسه نبوده اند و از خوراکی های درون دستانشان پیداست که برای فروش است نه خوردن . . .

خیره میشوم به پسرک که وارد اتوبوس میشود و یادم می آید پولی به همراه ندارم برای خرید!

و نگاهم به دستان پسرک میلغزد که بسوی خانمی دراز شده و خوشحال میشوم که آن زن همه خوراکی ها را یکجا میخرد . . . پول ها بین دستان پسرک و زن جابه میشود و به همراهش نگاه من هم میچرخد . . .

معامله تمام مشود و خوشحال چشم به بیرون میدوزم که درمیابم اتوبوس از ایستگاه رد شده و من جامانده ام . . .

شاید بین رویاهای کودکانه کودکی که  دغدغه اش فروش خوراکی هاییست که مال خودش نیست . . .

شاید بین افکار کودکی که با خود می اندیشد چقدر تفاوت است بین رویاهای کودکانه اش و رویاهای کودکان دیگر . . .

اتوبوس می ایستد . . . 

یک ایستگاه جامانده ام!

پیاده میشوم و با خود فکر میکنم:

 "از ایستگاه اتوبوس جاماندن را میشود جبران کرد، اما وای از روزی که از ایستگاه زندگی جا بمانیم . . ."


۱۳۹۳/۱۱/۰۲


پ ن: درپی ویرانسازی وبلاگ قبلی، برای ثبت مطالب قدیم موضوع گاهنامه اضافه شد.

به یاد ایامی که گذشت و ما از آنها نگذشتیم:)

عخی :)
انشالله که همیشه صندلی اول باشین
صندلی اول کجا؟
توی اتوبوس صندلی اول نبودم.
بسیار خوب 👏
ممنونم.
+اون پستت که گذاشتی و برداشتی رو شدید موافق بودم:)
کدومش؟من زیاد ازین کارا میکنم 😄
اختلاف نظرت با دوستت سر ازدواج.
مطلب آخری هم که رمز داره خواهر :)

بله وای ازون روز

از همه مهمتر اینه چه برخوردی باهاشون بکنیم حتی اگه چیزی نخریم ازشون

موفق باشین


باور اینکه این افراد هم حق زندگی دارن و با ما فرقی ندارن مهمه.
انسان بودن و انسان موندن خیلی مهمه . . .
اتوبوس زندگی
ممنون. همچنین
آها چه خوووب
خوشحالم که هم نظریم
آخرین پستم رو ترسیدم عمومی کنم.ممکن بود حال بد رو تزریق کنه برای کسی.خصوصی کردمش که در آینده یادم بیاد این روزا چطوری بودم
من این جور پست هام میره توی کانال شخصیم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
Designed By Erfan Powered by Bayan